Cirkus

Så börjar semestern dra sig mot sitt slut. Idag åker stora dottern, Tessan, tillbaka till Lissabon och imorgon är det dags för oss. Idag blir det därför en tur till Palma och lite shopping, stranden och poolen får helt enkelt ha gjort sitt. Vi har haft otrolig tur med vädret, runt 30 grader varje dag så man har fått lite skön färg igen.

Men vad är det med utlandet och deras sängar? Vet att jag sagt det förut men jag förstår inte hur de är skapta som kan ligga direkt på resårmadrassen. Hårt som bara h-vete men också otroligt opraktiskt på ett hotell. Jag menar hur lätt är det att bädda med lakan runt en resårmadrass? Och om någon skulle... ja då är det ju lättare (och billigare!) att bara byta bäddmadrassen. Plus alla galningar som jag, som lägger lager med filter under lakanet för att överhuvudtaget ha en rygg kvar när man vaknar. Så igen... jag fattar inte!

Och jag måste också säga att jag avundas inte de stackare som jobbar i restaurangen på ett all-inclusive hotell. Alla dessa horder av människor som ska ha mat... och fort ska det gå! Så till dig lill-dottern säger jag RESPEKT!

Men jag måste ju också nämna alla dessa fantastiska shower vi har sett. Otroligt proffsigt och så bra musik! Djupt imponerad är jag och känner att jag suttit med ett fånigt leende hela kvällen när jag tittat på dem. Och det är inte bara för att det är min dotter utan folk runt om har öst beröm... så det så (*ler*)

Igår var det "Welcome to the cirkus" och det var nog den showen som var mest krävande för dem med klädbyte och dans samtidigt som man ska sjunga. Men så bra!! Här är min rating av veckans fyra shower:

1) Euphoria - eurovision tema
2) Cirkus
3) Pirates
4) Forever young - 80-tal

Elin du är grym!
Stolt styvis

//Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0