Grekisk afton

Fredagen passerade som en resedag, rätt och slätt. Körde hemifrån vid sju, plockade upp en kollega i Lund och sen direkt till flygplatsen. Flög vid 10-tiden och framme på kontoret strax innan 12. Sen hämtade taxin igen vid halv fyra, flyget gick fem och sen efter lite körning från flygplatsen så var jag hemma lagom till Dobidoo... Det är lite väl magstarkt men ibland tyvärr nödvändigt. Igår skulle nämligen personalen informeras om att jag flyttar hem och börjar i Lund. Det var ett bra möte, tror inte riktigt att de hade sett det komma, men de tog det bra. Tror de förstod att jag längtade hem till familj och vänner. Och de kommer ju att få en ny bra chef, min kollega Marco tar över och det blir kanon! Så nu är officiellt mitt äventyr i Holland över. Känns både sorgligt och skönt på samma gång, jag är otroligt stolt över vad vi gjort och lyckats åstadkomma men var sak har sin tid. Nu får vi se vad framtiden har att ge.
 
Ikväll vankas det grekisk afton i det Färmska hemmet. Skall strax gå igång med förberedelserna med biffar och sallad... mums med vitlök, fetaost och oliver. Älskar det! Kvällens gäster är våra forna grannar från Everöd, skall bli riktigt trevligt att träffa dem, känns som evigheter sen. Har precis blivit färdig med städningen så det är bara att dra igång i köket nu. Maken är i stugan och grundmålar förrådet och imorgon skall vi försöka måla det sista... så vi håller tummarna för fint väder.
 
 
 
Ha en skön lördag hörni!
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0