Billig frukt

Lärdom till mig själv: Byt aldrig kö... även om nerverna dallrar utanför kroppen och svetten rinner på ryggen. Byt aldrig kö! 
 
Kom precis hem från Maxi och Maxi en fredagkväll är vad det är. Trångt om saligheten och långa köer. Men jag ställde mig i en av de oändligt långa köerna och beredde mig på att vänta. Plötsligt öppnades en ny kassa och folk kastade sig dit... Jag var för långsam (läs: många bingar stod i vägen och jag ville inte krossa chokladen) så jag svor lite tyst för mig själv men kom ju åtminstone ett litet hack framåt
 
I den nya kassan stod längst fram en man med en dotter på runt 10 år. De hade köpt frukt... mycket frukt, på extrapris. 10 kronor för en plastkorg med päron, plommon eller nektariner. De hade köpt runt 20 sådana förpackningar... minst. Hur som helst, sen skulle han betala och priset var i hans mening alltför högt, men då visade det sig att man max fick köpa fem sådana för 10 kronor, annars kostade de 30 kronor. Då ville han bara ha 5 stycken så dottern fick plocka upp all frukt igen och sen skulle köpet gå tillbaka. Scanning, retur, scanning, retur och var skulle de ställa all frukt.
 
Diskussion uppstod huruvida man fick köpa fem av varje fruktsort... men då var jag framme, hade betalt och börjat packa ner. Lärdom: Byt aldrig kö, du kan hamna bakom en fruktoman!
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0