Byrålådeguld

Äntligen gjorde vi slag i saken och samlade ihop allt gammalt guld som låg i våra lådor. Förlovningsringar, vigselringar, andra ringar, hängen med mera i rödguld som aldrig någonsin används. Jag tror inte jag burit mina förlovnings- och vigselringar på över 10 år, kör ju mest med silver... Hur som helst, vi lommade iväg till guldsmeden med vår lilla samling och fick inte mindre än 3.270:- kronor för det som sedan blev grundplåten i två nya ringar till oss i vitguld. Han tog dessutom hand om tre stenar i vigselringen som jag kommer att få monterade i min ring så äntligen kanske vi kan börja använda ringar igen. Bra där!
 
Använde också mitt julklappspresentkort på Intersport för att investera i träningskläder till gymmet. Kände mig något udda i mina gamla joggingbrallor och t-shirt bland alla andra atleter... (*ler*). Om jag nu inte springer så graciöst eller orkar crosstraina lika intensivt så kan jag åtminstone "passa in"... ha ha ha
 
Igår var min morbror och moster på besök ifrån Storvik och det är ett antal år sedan vi sågs sist. Först en liten sväng till stugan och sen hem till Kristianstad. Färskrökt lax till middag (mums!!!) och sen semla till kaffet... den första för i år. Så man var lagom mätt när man slängde sig i soffan på kvällen... men det var himla skoj att träffa dem igen, det blir verkligen allt för sällan. Fast de blev nog lite intresserade av att köra ner med husvagnen till Norje i slutet av sommaren... skulle vara skoj.
 
I övrigt rullar det på, sista skälvande dagarna på den långa ledigheten inleds idag. Pia och Jan(a) kommer på lite middag ikväll och sen skall julen städas ut helt imorgon. Tror att det räcker att blåsa på granen så ramlar alla barren på golvet. Tyckte Dottern mumlade något om att hon inte vågade gå för nära med dammsugaren...
 
Hoppas ni alla får en trevlig trettonhelg! Själv tänkte jag skrapa fram storkovan på Triss
//Farmskan
 
PS! Det blir inte alltid som man tänkt sig


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0