Dags att åter dra till värmen

Så var dessa fem dagarna till ända för stor-dottern och fästman, och idag så drar de åter mot värmen i Portugal. Det är nästan så man avundas dem lite grand... det är ju för jäkla blåsigt och rått just nu. Tror att Rui konstant har frusit sen han kom till Sverige faktiskt (*ler*), nästa gång får bli sommartid. Men deras schema har varit tufft, det är många som skall besökas när man väl är hemma så det har varit mycket "fika"... ett svenskt ord som han lärde sig direkt.

Maken tillbringade hela söndagen i Malmö för att dubbas till nästa grad inom Sir Väs... egentligen tror jag bara det är en ursäkt för att få festa till det lite för det innebär ju bara en annan färg på snöret. Plus att det KAN inte vara bekvämt att strutta omkring i frack en hel dag, från morgon till kväll... Märkligt egentligen, för det är väl ett etikettsbrott att ha frack hela dagen, får väl bara bäras på kvällen... hmmm. Undrar om de har koll på detta?

Annars rullar det på med en ny arbetsvecka, lite träning, zumba, bugg och normala bestyr. Det har också sin tjusning faktiskt. Igår på lunchen mötte jag en kändis från TV och mitt huvud registrerade inte något annat än att detta var en person som jag kände (=läs arbetskamrat) och därmed fick han en hjärtligt hälsning. Han såg något förvånad ut faktiskt men hälsade tillbaka lika glatt. Ha ha ha

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0