En dumskalle

Börjar med att be om ursäkt för det jag skall berätta nu... men det är för roligt för att bara falla ur glömska. Ursäkten skickas härmed till Modern och Rolf. Förlåt!
 
Igår hade vi "the big family event of the year" förutom den som sker vid jul. Lägenheten full av folk som skulle träffa stor-dottern med fästman som nu besöker Sverige. Även Modern och Rolf dök upp och allt var så där härligt stimmigt och härligt som det bara blir med elva personer i lägenheten. Lily var på sitt allra bästa humör och underhöll oss samtliga precis hela tiden... älskade unge!
 
Hur som helst, jag och lill-sonen gav oss ut en sväng på stan för att fixa hans examenspresent och när vi kom tillbaka så var det tufft med parkeringsplatser eftersom det var något event på Arenan. Vi kör en bit till en annan parkering och där står en Volvo mitt i utfarten, alltså på gången där bilar skall köra ut och in.
- Kolla, hur fasen står den bilen parkerad säger jag
- Ja, det är ju inte bara en... det står ju en mitt emot också, säger sonen
Då ser vi plötsligt att bilen är lastad med flyttkartonger och inser då att det är Modern och Rolfs bil som står där. Vi får ett litet skrattanfall tills vi ser att där sitter en lapp på rutan.
- Har de fått böter, säger jag
- Ja, det verkar så... den andra bilen också, säger sonen
 
Vi går ut, småflinande för att ta lappen....
 

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha.... underbart!
 
Än en gång... förlåt, men det var så himla skoj!
//Farmskan


Kommentarer
Modern

Den var inte snäll. Inte hela sanningen kan jag berätta.... Men vi bjuder gärna på den Kram

2014-01-26 @ 18:41:37
Lilla B

Pensionärer...gör som dom vill!

2014-01-27 @ 15:28:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0