Belastingsdienst

Påminn mig att aldrig mer, aldrig någonsin, klaga på det svenska Skatteverket. Man må tycka vad man vill om deras beslut och tolkningar men de är åtminstone professionella och gör det de ska. Till skillnad från andra myndigheter jag haft "förmånen" att vara i kontakt med (*suckar*). Väntar fortfarande på skattebeskedet från Holland för 2012...
 
De önskar svenskt kontonummer, jag skickar svenskt kontonummer (märk väl via korrekt anvisad blankett). De önskar kopia på pass, jag skickar kopia på pass. De önskar printacreen på internetbank, jag skickar printscreen på internetbank. 
 
Vänta, vänta, vänta... brev kommer: "vi saknar kopia på pass", suck. Jag skickar kopia på pass. Vänta, vänta, vänta... brev kommer: "vi har inte ditt kontonummer", suck. Jag skickar kontonummer (märk väl på på korrekt blankett). Vänta, vänta, vänta... brev kommer: "vi saknar kopia på pass". Och så där håller det på, månad ut och månad in. Jag har skickat samma saker flera gånger, skickat det enskilt, skickat det ihophäftat, rekat brev och ändå saknar de fortfarande något hela tiden. 
 
Värst var när jag för någon månad sen fick påminnelse om att jag, "trots flera påminnelse" inte skickat in information om vart utbetalningen skulle skickas... Jag trodde att det var värst det vill säga. Men idag fick jag ett nytt brev att nu hade de minsann mitt kontonummer men hur skulle de veta att det var jag? De ville gärna ha en kopia på mitt pass och en printscreen på min internetbank... Here we go again, vi kör det från början igen
 
Suck!!! Klaga ALDRIG på svenska Skatteverket
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0