Världens sämsta replik

Världens sämsta replik måste väl vara den "jaha-nu-vänder-det-och-går-mot-mörkare-tider". Sådär direkt när man vaknar på morgonen efter midsommarafton och egentligen inte riktigt börjat vare sig sommarkänsla eller semesterledighet. Och ändå tänker man det... varje gång! Lite knas är man allt.
 
Midsommarhelgen har varit bra... men lite kall i vanlig ordning. Man fick klä på sig rejält för att kunna sitta ute, för sitta ute är ju bara ett måste. Vi hade en trevlig kväll med god plockemat (min västerbottenpaj var mumma!) och sen framåt kvällen gick vi ner och lyssnade lite vid dansbanan. Svensk sommar när den är som bäst. En gammal spelkompis och hans orkester som var där och de spelade många bra låtar och vi till och med dansade till någon (*ler*). Men suget finns inte där, jag är bara glad att jag slipper...
 

Gårdagen inleddes sedan med en långpromenad bort till goda vänner där vi gjorde depåstopp för en fika. Sen hem och rullade lite sten i trädgården (den tar aldrig slut!) innan regnet kom. Det är rätt gott ändå att få krypa in i stugan när det regnar, läsa en bra bok och bara mysa. Paps & Babs kom en sväng och sen framåt kvällen dök Modern & Rolf upp så det saknades inte sällskap heller. Vi fixade fram lite ostbricka och vin och snart kom även lite andra kompisar förbi så det blev snack och hygge långt ut på natten. Sånt gillar jag - spontant och okomplicerat!
 
Så idag har det mest varit lugna gatan, lite laddning inför veckan som kommer. Åker till Amsterdam i slutet av veckan för att tacka av lite kollegor där nere, det ser jag fram emot jättemycket! Skaffa er nu en skön vecka hörni... och Lilla B... det var inte din tur nu, bättre att vänta på de stora pengarna!
 
Pöss!
//Farmskan


Kommentarer
Frida

moment 22?

2014-06-23 @ 22:01:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0