Tyst det är i huset

Julmusiken flödar... ja inte just nu för maken har tagit med sig stereon till Sir Väs lokalen, där vankas nämligen julstuga idag. Men annars flödar julmusiken och jag bara älskar det. Efter att Lily åkt iväg i fredags kväll, med tårarna flödande från både henne och farmor så blev det till att fixa det sista inför advent. Var nere i den bästa blomsteraffären i stan, Viola, som min kompis Ewa har. Alltså jag blir helt sjuk när jag är där nere... SÅ mycket fina saker. Skall ner en sväng till inför nästa helg och köpa lite mysiga grupper.
 
Och sen igår firade vi min födelsedag (Igen? som Lily sa...) och det blev lite käk med Lily-familjen, Stor-sonen, Paps & Babs och så Lilla B. Hur mysigt som helst att ha alla här. Babs hade dessutom bakat en alldeles ny Toscatårta och hur gott är inte det! På kvällen drog ungdomarna iväg ut på stan och vi passade hjärtat här hemma. Det blev Emil i Lönneberga, Lotta på Bråkmakargatan och Pippi. Jag vet inte om det där egentligen är så passande filmer för en liten tös som bara suger åt sig allt som görs och sägs (*skrattar*)
 
Som vanligt blev det också några väl valda dance-moves till Gummibjörn... ha ha ha
 
Och idag har de då åkt hem igen och här är så tyst i huset igen. Till och med julmusiken har ju försvunnit iväg med maken. Men snart snart så får jag min beskärda del av underbar julstämning, skall nämligen iväg nu på julkonsert med Anders Ekborg ("En stilla jul"). Det blir liksom inte jul utan den konserten. En riktig tradition är det, tror det är femte gången jag ser den.
 
 
Och sen är han ju snygg också...
//Farmskan


Kommentarer
Mamma

Så fick även jag njuta lite av Anders julsånger/Kram

2014-12-01 @ 10:29:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0