Löv

Idag blir det en städdag i trädgården ute i stugan. Hela tomten är täckt av löv så det är bara att börja räfsa... Skittrist! Men nästa år blir det andra bullar för nu skall de flesta träden ner. Trädfällarene, eller arboristen som det så fint heter, är kontaktad men han kan inte göra det förrän löven är fallna. "Tyyypist" som Lily säger... men men bara man vet att det är sista gången så får det väl gå. Förresten, fatta vad dyrt det är att ta ner träd! Han vill ha 7.000 spänn för att ta ner tre träd och kapa ett på toppen, och det tyckte jag var rätt OK men sen... 5.000 spänn för att forsla väck skiten. Men sälj det själv och tjäna en hacka tänker ni... ack jag min lata människa ser bara framför mig att jag skall släpa allt från tomten, sopa rent kvistar och bröte. Ibland tar latheten säkert över det som är sunt förnuft men det kostar ju att köra fram och tillbaka till tippen också. Så tänkte jag
 
Var och hämtade mina nya sängkläder igår ifrån Kosta Boda. Så jäkla fina och vilken härlig kvalitet... blev riktigt snyggt därinne nu i sovrummet. Gillas! När jag var på posten (finns det?) eller utlämningsstället och skulle hämta dom så hamnade jag som vanligt i en fruktansvärd kö. Det stället är sjukt underbemannat. Varje gång tar det upp till 30 minuter minst innan man kommer till. Fast igår hade det sin förklaring då en äldre herre som stod där också skulle köpa biljetter till en kväll på konserthuset. Alltså innan han hade bestämt sig för vilka platser han ville ha... suck!!! Han fick mer än mina onda ögon kan jag lova...

Igår var det pubkväll på Sir Väs och maken och Lilla B samt stor-sonen, som kom förbi för lite besök, drog dit medan den väna frun valde att stanna hemma i lugn och ro. Jag fick istället besök av kusin P vars make Jan(a) också valde pubkvällen. Vi hade det hur mysigt som helst med lite god mat, vin och sen Dobidoo och Skavlan. Slog säkert den där tillställningen med hästlängder tror jag. Verkar ha gått livat till eftersom Lilla B somnade på bussen hem och vaknade först när han var på väg tillbaka till stan igen. Rookie! (*skrattar*)
 
Det ligger nog i släkten den där förvirringen!
//Farmskan
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0