Ögongodis och sängtäcken

Jag tog er på orden... beställde de underbara påslakanen idag. Det drar ju med sig lite visserligen, ni vet lite nya mattor, kanske någon garding och lite annat plick och plock, men men... man får väl unna sig något ibland antar jag.
 
Har haft en skön och avkopplande helg... ja, förutom den knockade fredagskvällen då förstås (*ler*). Igår var det ju en fantastisk höstdag och vi hade 17 grader här i Kristianstad. Vi tog Lill-dottern och Josef i bilen och begav oss ner mot Kivik. Lite inköp på Kiviks musteri, besöka äppeltavlan, handla sill (till dig Elin!) och sen lite olika besök på gårdsbutiker för färska grönsaker, potatis och annat. Hur mysigt som helst. En sväng inom Maxi sen för att handla inför kvällen eftersom vi skulle ha lite gäster. Mycket trevlig kväll med mycket snack, skratt och spel... tiden sprang iväg och helt plötsligt var hon halv 2 innan vi kom i säng... det känns idag. Man är ju inte så ung längre... suck!
 
Blev bokat biljetter också till Jill Johnssons show här i Kristianstad i mars nästa år. Våra gubbar verkar tycka att hon är guds gåva till mannen och det är ju självklart att de skall få sitta där framför scenen och dregla. Det unnar vi dom faktiskt.
 
Idag har det mest varit slappesöndag, men jag har faktiskt fått jobbat undan också några timmar. Ligger hopplöst efter tycker jag på en massa saker. Fast det är väl som chefen säger att jag måste lära mig filtrera... sila myggen från elefanterna. Och han har ju rätt. Så nu får det bli ordning på torpet.
 
Ny vecka, nya tag... det är nya tider nu!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0