Aj som själve...

08:54 och vårt månadsmöte skall börja, jag rusar ut i köket och brer en frukostmacka och tar en kopp kaffe med mig in i mötet. Första tuggan... aj! Kändes som om det var något frö eller annat kli-tjofräs som fastnade men kunde inte känna var det satt. Tog en tugga till... aj som själve...!! Känner försiktigt med tungan och hela tanden delar sig. AAAAAHHHH!!! Så jäkla onödigt, ont och dyrt! Bara att snabbt avrunda mötet, rusa ner och ringa tandläkaren och be om en akuttid.
 
14.02 sitter i väntrummet, magen kurrar och fjärilarna fladdrar. Jag hatar nämligen tandläkarbesök (inte tandläkaren, jag är stor nog nu att veta skillnaden). Ni som känner mig sen gammalt, typ min mor och far, vet vilka händelser som kan utspela sig i en tandläkarmottagning (*småler*). Men som sagt, jag är stor nu och kan gapa stort. Bara att gilla läget.
 
14:20 bedövningen är lagd för "det kommer att göra ont". Röntgenplåten visar inte riktigt hur långt sprickan går men har jag tur slipper de dra ut tanden. Och tur det hade jag visade sig... hon petar bort halva tanden, fäster nån liten form på den delen som är kvar och fyller den tills det är en tand igen. Jag får veta att "den lever på nåder, nästa gång det händer så får vi dra ut den"
 
14:53 är jag ute igen, bedövningen kliar och jag är 1.750 kr fattigare
 
 
Bra måndag! NOT!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0