Påskelipåsk

Onsdag kväll och påsken lurar runt hörnet som en lång och skön ledighet. Det är inte utan att man gillar det där med ägg, kycklingar, fjädrar och harar lite extra så här års. 
 

Så jäkla bra!!
 
Hur som, jag ser fram emot en skön helg med mycket hygge, konstrundor, partaj, god mat och dryck... och så Lily förstås. Hon kommer på söndag till oss i stugan och det längtar jag verkligen efter.
 
Idag har jag stiftat bekantskap med en mycket trevlig man... ybertrevlig kanske man dessutom kan säga att han var. Han drog sådana skämt som "om brandlarmet går kan vi gå in och kolla via kameran vad som händer... om det faktiskt brinner eller om vi behöver skicka dig på matlagningskurs". Men alltså... jag orkar inte. Räcker det inte att man har en sådan lustigkurre hemma 24/7 liksom...? Men det var bara att le och låtsas som att man tyckte han var väldigt underhållande. Han talade också till en på lättförstålig svenska... för säkerhets skull antar jag. Jag måste ha triggat något slags behov hos honom att förklara saker och ting grundligt. Suck!
 
Häromdagen lät också lustigkurren hemma meddela det fantastiska skämtet
- Vet du vad skilsmässa kallas i Göteborg?... Päronsplitt

Jag sliter mitt hår!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0