Snabbe Ville 75

Något febrig och med värk i kroppen bestämde jag mig för att sitta hemifrån och jobba idag. Inte jättesjuk egentligen men tillräckligt för att inte vilja smitta någon annan och skönt att kunna vila sig emellanåt när huvudvärken blir för tung eller statistiken blir för rörig... (*ler*). Längesen jag var förkyld nu men antar att det kan vara Lily som smittat mig lite i påsk. Jag har i varje fall sluppit ifrån kräksjukan, peppar, peppar...

Igår efter jobbet skulle jag klippa mig och på vägen hem så såg jag min Paps gå cirka 100 meter framför mig på väg ner till någon idrottsaktivitet. Tänkte att det är väl inga problem, jag går ifatt honom bara... ICKE! Den mannen med sina korta ben han kan pinna på fortare än man tror. Jag sprang bitvis och ändå fick jag ropa på honom innan han försvann in i arenan. Precis som gamla farmor Signe ni kommer ihåg... henne gick man minsann inte heller ifrån enkelt så gammal hon var. Fast det är ju skönt samtidigt... pigg och rask, pigg och rask.
 

Ikväll är det någon cermemoni tjofräs på Sir Väs så fracken hänger uppe, skorna är putsade, handskarna tvättade. Själv skall jag läsa en god bok...
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0