Vilodag

Idag får det bli en vilodag... det är nämligen inte mycket det fina tål numera. Men oj vilken trevlig kväll vi hade påskafton. Stämningen var hög redan efter en halvtimme och alla pratar hela tiden. God mat och lite tävlingar givetvis... och kvällen avslutades med sång och dans. Sjukt kul och trevligt, så nöjda dök vi i säng framåt natten. 

Man var inte så pigg sen igår morse när man vaknade. I vår ålder behöver man sin sömn (*skrattar*). Åkte ut till stugan där vi fick besök av både Modern och Rolf och Lily-familjen. Hon var dock sjuk lilla stumpan, feber och hosta, så tempot var inte så högt.

Hade ju inte ätit så mycket heller så jag tänkte locka med lite god korv  som hon älskar. Var och handlade och stekte till. Glad i hågen högg hon in på första tuggan för att direkt spotta ut igen... Maken smakade också och blev lite vit i ansiktet. Den var kryddad med cayennepeppar! Bra där farmor! Det fick bli glass istället... och farmor får handla med glasögon i fortsättningen


Hon har också snörvlat en del hela natten stackaren och det där att ta Alvedon är ju inte så poppis...

Men nu har de åkt hemåt igen och tystnaden har lagt sig över stugan igen. Maken tvättar bilen och själv ska jag förbereda lite middag. Nenne och Thomas kommer hit och äter och sen blir det en långpromenad som avslutning på denna påskhelg

Och imorgon börjar jag mitt nya näringsriktiga liv...

Igen?
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0