Fina 2015, del 1

Som traditionen sig bör här på bloggen så summerar jag året som gått... visst, några dagar kvar men i stort sett är det ett nytt orört år som väntar runt hörnet. Som vanligt blir man lika förundrad varje gång man gör en summering, det är så otroligt mycket spännande, roligt, ledsamt och sorgligt som hänt. Och månader och år snurrar bara på fortare och fortare och saker som hände för ett år sen känns bara som några månader. Jag börjar bli gammal tror jag bestämt (*ler*)
 
Januari:
Året firades in med buller och bång och glada vänner. En helt spontan resa till Australien (!) blev bokad och ett nytt kök började monteras in i stugan. Det blev dock en sorglig start på året i och med ett tragiskt dödsbud, livet är skört. På jobbet juicade vi (fy fasiken) och jag påbörjade äntligen min kortisonbehandling av axeln och därmed kunde jag sen åter knäppa BH:n på ryggen (*ler*). Vi har tjejdag med curling, svårt men jättekul och så avslutar vi månaden med att både börja och sluta scanna på Ica... lätt att glömma och få skämmas.

Februari:
Australien, here we come! Vilken magisk resa det blev trots en lite stressig start och en lååååång hemresa. Skulle gärna åka dit igen om det låg lite närmre. Upplevelser de luxe! Maken har knotat på och köket är näst intill på plats och så får vi glädjande besked om en ny liten bebis till sommaren, underbart. Månaden avslutas med teamdagar i Göteborg... och så Philip (*skrattar*)

Mars:
Börjar månaden tillsammans med Mr Grey, lite småspännande. Jag klipper äntligen av mig 10 kg hår och lovar och svär att aldrig mer ha det långt (nåja...). Hade en mysig Motala helg med Lily och maken fick äntligen se Jill Johnsson på nära håll tillsammans med två andra dreglande kompisar. Vi fick glädjande besked om ännu ett barnbarn vilket gjorde oss varma av lycka, precis som det underbara beskedet att Rolf blivit friskförklarad från sin cancer. En bra månad!

April:
Påsk och mysiga lediga dagar med släkt och vänner. Lite halvkrassliga med feber och förkylning lite här och var så det blev tyvärr ingen konstrunda som traditionen annars bär. Däremot blev det en dyr (mycket dyr!!) shoppingtripp till Tyskland. Årliga besiktningen på jobbet och facit blev "kraftigt överviktig, för höga blodfetter och dålig kondition" men denna gång adderade de på "nedsatt hörsel på vänster öra". Rapport från ett vrak kan man väl säga. Yr och vimsig dråsade jag också ihop på jobbet sista dagen på året... för mycket jobb? Eller bara dags att ta tag i sitt liv. Ja ja, som avslutning makens fantastiska Göteborgshumor:
- Vet du vad skilsmässa kallas i Göteborg?... Päronsplitt

Maj:
Månaden började lugnt där jag försökte vila ikapp. Kosläpp i Motala (mitt första) följdes av en härlig långhelg i Visby och på Gotland. Vi tar oss fram på slingriga, icke farbara vägar till makens förtvivlan. Jag och kollegorna gör sedan en bejublad resa till Nottingham, en resa som går till historien och som vi skrattar åt fortfarande. Jag myntar det svengelska uttrycket "throw pearls before swines..." och drar alltså mitt strå till stacken till denna resa. Vi bokar en resa till Thailand, IFK vinner SM-guld och sen avslutar vi månaden med en härlig cykelfest hos goda vänner i Wä

Juni:
Visumhandlingar till Ryssland blir äntligen klara, maken och killarna går på Sweden Rock medans vi tjejer valde sommarfest i Åhus istället. Farmskan gör en ny detox och får plötsligt tillbaka lite energi. Försöker hålla i lite löpning men tyvärr ebbar det ut igen. Vi har en "mamma-söner-barnbarn" dag i Köpenhamn och sen en rolig, men kall, midsommarfest ute i Norje med hela gänget. Vi avslutar månaden med en helg i Motala där maken är målarhjälp och jag och Lily crashar ett bröllop

Oj, vad mycket det händer på ett halvår bara... nu följer resten imorgon
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0