Skjut mig!

Häromdagen när vi var inne och käkade lunch på Emporia så lyxade mina kollegor till det och köpte de extremt dyra lakritskaramellerna på Illums Bolighus
Alltså en sådan här burk kostar 120 kronor!! Jag är alldeles för snål för det tänkte jag och köpte därför ingen. Då kan man ju istället betala ytterligare 600 kronor i parkeringsböter samma kväll. Skjut mig!! Jag blir galen på mig själv! Denna gång utanför huset där jag ställde mig, ja... lite olagligt... det var handboll och som vanligt helt omöjligt att få parkering. Så ytterligare lite skatteintäkter till staten ifrån min plånbok. Hade fasen räckt till 5 stycken lakritsburkar... och betydligt godare också.
 
Kollegorna gjorde givetvis narr åt mig genast och en av dem svishade dessutom 10 kronor till mig som tröst (*asgarv*). Hon tyckte att det nu började komma till någon sorts kritisk punkt där barnbarnen kanske inte skulle få julklappar. Suck, suck, suck!
 
Idag har jag jobbat hemifrån då jag på lunchen skulle iväg och vaccinera mig inför resan. Ett stick i armen till det facila priset av 400 kronor. I den nya lakritsvalutan... 3,5 burk
 
Ikväll väntar julgala på Arenan, mys!
//Farmskan
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0