Midsommar

Det blev ju regn men vad gör det när man har sol i sinnet. Midsommar 2015 blev precis så kul som jag hoppats och precis så traditionell som det ska vara. Förutom då att maken skalade potatis med högtryckstvätten förstås


Gästerna dök upp vid tre och då blev det lite välkomstdrink och bordsplaceringsvisa. Det gick till slut att hitta sin plats även om förvirringen var lite stor bitvis (*ler*). 14 personer i uterummet så värmen och volymen var på topp. Sill, potatis, röror, ägg, paj och småvarmt slank ner till glada snapsvisor.  Sen skickade vi iväg gästerna på skattjakt medan maken och jag röjde undan. 

Imponerad av deras påhittighet, främst när det gällde den svarta pudeln och sommarsång i stämmor... Men nej, detta är inte ett cyklop


Jordgubbar och glass innan det blev dags för femkamp. Alla kämpade på väl men bara ett lag kan vinna så grattis lag 3. Själv slog jag rekord i att fånga ett äpple i vatten. I med hela huvudet bara... 4 sekunder!




Se sån stil man har... 

Dags för grillning och förvirringen blev total när ingen tagit med sig nåt att grilla. Jag trodde jag sagt åt alla att ta med sig det man ville grilla men jag hade tydligen sagt "ta med dricka till grillningen"... ooops! Men det löste sig ju det också (tack M&M)



Dansbana hör ju till men eftersom det var ganska kallt och mycket regn blev det endast en dans

Att sen killarna låste oss ute så vi fick sitta och filosofera en stund i kylan på altanen och suktande se på vinet på insidan... ja det får man väl skylla på deras tillstånd. Det tillstånd som också gjorde att vi tjejer vann med 18-1 i kändiskampen

Klassisk replik när jag var Sven Tumba ifrån Hasse Lindell
- Men du har väl för fan aldrig gillat sport!
Ha ha ha ha, så jäkla lätt att läsa de där männen. King Edward, kan ju bara vara en person liksom. 

Tack för en härlig kväll vänner. Maken vill ha pizza idag men tyvärr, vi har lite rester om man säger så...

//Farmskan
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0