Sorry barn... där rök julklapparna

Suck suck suck... och det värsta är jag har ingen att skylla på heller. Fortkörning igen!! Denna gång blev det riktigt dyrt också, 2.800 kr till den svenska statskassan. Jag är verkligen generös... Det blev ingen "rolig dag" som det faktiskt utlovades på mitt pepp-kort i morse, det blev en upp och ner dag kan man säga. Det började redan tidigt i morse på vägen till Älmhult, där vägen numera är avstängd för asfaltering. Denna dag i norrgående riktning (dit jag skulle) så det blev omvägen via mitt-i-skogen-byarna. Förra gången jag var i Älmhult hade de stängt i södergående riktning (dit jag skulle)... alltså vad är oddsen? Låga uppenbarligen eftersom det hände.
 
Och sen drog mötet ut lite på tiden och jag skulle vidare till Helsingborg. Genom skogarna ut till Traryd och E6:an... och där stod dom. På en raksträcka flera mil lång och Ja, där är bara 80. Och Nej, det finns inga ursäkter men man blir trött. 105 km mätte de upp mig till så varsågod, tack för kaffet. Hans lama försök att lindra min frustration genom att säga "det är så mycket vilt på denna vägen och vi står här bara för att vi inte vill att ni skall krocka med djuren i för hög fart"... lindrade inte om man säger så.
 
Men jag var nykter...
//Farmskan a.k.a idiot


Kommentarer
Magda

Men det tyckte jag var klokt av honom att säga. Nästan gulligt.

2015-11-11 @ 19:38:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0