Andhämtning

Lördag förmiddag... maken har precis åkt ner till Degeberga för att rigga inför morgondagens spelning där. Själv tar jag det lugnt... mycket lugnt. Farmskan är trött. Ibland undrar jag om jag är sjuk eller om jag helt enkelt bara börjar bli gammal och inte har samma ork. Suck! När vi var i Stockholm här för några veckor sen fick vi (jag!) frågan två gånger om vi skulle ha pensionärsrabatt! Alltså vad fasen är det? Först blev jag förnärmad som bara den men sen tänkte jag att får jag frågan igen skall jag säga Ja och tjäna in lite pengar (*ler*). Men uppenbarligen ser man gammal och sliten ut, och som sagt jag känner mig så ibland också.

Åkte en sväng upp till Modern och Rolf i torsdags och det var rejäl andhämtning. Vi började med en rejäl sillalunch och sen bara småprat i solen och en liten promenad. Så gott. Kvällens grillning fick sen ske under markis då åskregnet trummade hårt i backen... men allt går om man bara vill. Efter mysig frukost begav jag mig hemåt igen med hela bakluckan fylld av blommor som jag "stulit" ifrån trädgården. Så på med handskar och börja gräva... och då glömmer jag ju tiden för det är så roligt. Glömmer också att dricka vilket gjorde att jag efter ett par timmar i solen höll på att ramla omkull. In och äta lite och framförallt få i mig vatten. Men nu är de i jorden, två säckar ogräs och skit upplockat så ytterligare ett steg framåt mot en vettig trädgård.

Pia och Jan(a) kom på cykel och hämtade upp oss på kvällen och vi tog oss ner till hamnen och Pråmen. Åt en jättegod bergtunga med dutchessmos. Mums!! Avslutade med lite kaffe hemma hos dom sen innan vi cyklade hemåt igen. Lugnt, avslappnat och mysigt! Och strax skall jag ta mig in till Paps och Babs en liten sväng tänkte jag och sen blir det lugna gatan resten av helgen. Slut på semester för ett bra tag framåt så nu måste jag hitta laddstationen till batterierna
 
//Farmskan
 
PS! Tack morbror för Pamela kommentaren (*ler*) men jag tror du behöver uppsöka Specsavers


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0