Det tar liksom aldrig slut

Ett rejält arbetspass i trädgården idag igen för både mig och maken. Mer buskar som grävts upp, tonvis med kirskål och annat skit som rensats ut. Fullt släp till tippen igen... snart får vi väl betala för att köra iväg det. Det känns lite som att det aldrig riktigt tar slut men givetvis gör det det. Sakta men säkert tar vi kontrollen över trädgården!

I fredags kväll fick vi besök av storsonen och flickvän. Så mysigt! Lite god mat och småprat och sen bara häng framför TV:n... det behövs inte mer i mitt liv för att jag skall må bra. Efter en lång frukost for de hemåt igen sen igår morse och jag och maken drog upp till Älmhult och IKEA. Nu var det dags att slänga ut skåpen i stora rummet som jag inte tyckte passade in med det övriga. Skruva, skruva, borra, hamra och vips så har vi fått ett helt nytt vardagsrum. Han är duktig min man. Och så kanske de gamla kommer väl till pass hos någon annan... vem vet.

Men... nu skall jag och min slitna kropp inte göra något annat än att heja fram Stenson och hoppas på en ny svensk medalj. Han ligger ju bra till i alla fall. Får väl bara skruva ner ljudet så man slipper höra den helt galne kommentatorn...
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0