Så var det dags

Sådär ja... då var det dags, semestern är över för denna gång. Tre fina veckor med fantastiskt väder, poolhäng, vänner och familj är till ända. Några småtripper har det också blivit, både själva och med vänner så det har varit goa dagar. Men nu är det dags igen att hoppa in i ekorrhjulet. Jag jobbar måndag och tisdag sen har jag tre dagar till men maken går all in redan från imorgon. Så hej då semester, hej jobb!
 
I fredags hade vi kalas för vår stora dotter som fyllde 30 år. Pajer gjordes, sallad skars och det blev, trots utlovat regnväder, ännu en solig dag på terassen. Nästan för varmt bitvis, man fick söka sig till skuggan för att orka med. Trots det så däckade svärsonen klockan halv sju när han gick ner och la Noah och sen såg vi inte röken av honom mer (*ler*). Men vi andra käkade upp resterna och satt och snackade... sista kvällen för dom ju i Skåne. Så på morgonen packades bilen med resväskor, vagn, barnstol, lära-gå vagn, ryggsäckar och bagar... jag var inte särskilt avundsjuk när jag tänkte på hur de skulle ta sig upp och ur tåg på väg upp till Falun. Men det hade gått bra så slutet gott allting gott.
 
Skönt att få städa ur, bädda rent och plocka upp efter tre veckor med gäster i huset. Hängde ut tvätten och alla kuddar och täcken på vädring och givetvis... störtregn och åska. Jag blir så trött!! Så in med allt igen, upp med alla tvättställningar och så löste det sig ändå... det gör ju det på något sätt. Kvällen avslutades sen hemma hos Hasse och Eva i deras nya fina stuga i Yngsjö. God mat och tragg om gamla bekanta... ha ha ha.
 
Och nu är det alltså söndag... dan före dan. Nenne och Thomas har precis checkat ut och jag och maken kommer nog inte att göra många knop idag. Gäller att samla kraft så man är något sånär mentalt förberedd och har kopplat på jobbskallen. Skall bara göra en fotobok och ladda ner några ljudböcker... och fortsätta tvätta förstås...
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0