Lill-tösen är hemma

Höstlov nu och då fick vår yngsta lite hemlängtan och huserar därför just nu i källaren. Så himla mysigt när barnen är hemma, då trivs Farmskan. Vi var och hämtade henne i Hässleholm igår eftermiddag vid tåget, sen inhandlade vi lite mat och lagade tillsammans. Småprat om ditten och datten under tiden och jag älskar det. Sen att hon är en baddare på mat gör ju inte saken sämre, så igår blev det köttfärslimpa, sås och potatis. Mums!
 
Har haft en lugn och skön helg annars. Besök av Pia och Jan(a) i lördags och det var hur trevligt som helst. Dock får jag be om ursäkt för att jag glömde dijon-senapen i fyllningen... det kom jag på i söndags morse. Tyckte väl att det var lite för lite sting i det. Nåväl... inte lönt att gråta över spilld mjölk. Dessutom var vi ju en sväng i stan och betalade våra fönster. Nu hoppas vi att snickarna kommer i denna veckan och börjar, jag längtar verkligen tills det är gjort. Passade även på att köpa lite nya lampor både inne och ute. Hittade massor av fräcka lampor men tyvärr vet jag just nu inte var jag skall ha dem så inköp av dessa får vänta. Men trots det går man ut ifrån den affären närmare 6.000 kr fattigare... Amazing! (*ler ansträngt*)

Jobbat hemma idag på grund av påvebesöket men varit en snabbis till Lund och avtackat en av mina anställda som slutar idag. Vi tyckte vi var smarta som valde Lund men det visade sig vara precis lika hysteriskt som i Hyllie. Ja ja... snart har han väl predikat färdig och lämnar landet igen i sin pope-mobil.
 
Amen! //Farmskan


Kommentarer
Kusin P

Behövdes ingen dijonsenap. Smakade ljuvligt gott ändå! 😊

2016-10-31 @ 16:59:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0