Påven på besök

Fredag... tjoho!! Så jäkla gött att det är helg och vi skall bara ta det lugnt här hemma och jag skall definitivt försöka bota min tråkiga förkylning. Blir bara en liten festlighet och det är att Pia och Jan(a) kommer hit på imorgon kväll och käkar med oss. Det gillas stort...

Och så skall vi förstås köra in och betala våra fönster. Det blir kanske inte lika roligt men ack så nödvändigt. Vatten och bröd sen framöver, om man inte kan tjäna lite pengar på aktierna vill säga (*ler*). För ser ni Farmskan har börjat daytrada lite efter påverkan ifrån teamkollegor. Riktigt roligt än så länge för just nu går det med vinst. Är kanske inte lika kul sen när det går sämre. Skall i varje fall ha lite is i magen och se vad det blir av det.

På måndag kommer påven... japp, påven (!) till Hyllie för en gudstjänst i Arenan. Värsta pådraget redan nu med avspärrningar, säpo, trafikkrångel med mera så på måndag blir det till att jobba hemifrån. Känns lite sådär med tanke på alla hotbilder och skit som säkert följer i spåren som amen i kyrkan. Och jag hade också totalt missat att han skulle komma till Sverige så det blev att hastigt ändra sina planer och boka om lite möten. De räknar ju med en massa människor som kommer

Nåja, det behöver jag inte bry mig om när jag sitter här i Åhus och vinden viner för fullt utanför och blåser alla löven in till grannen.
 
Ha en trevlig helg!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0