1 april

1 april och jag tror inte att jag blivit lurad en enda gång idag... i varje fall inte som jag förstått. Jobbet har gjort en kul grej på hemsidan och IKEA försökte skämta om att de skulle öppna ett flygbolag. Lågpris givetvis men man slapp i varje fall montera ihop det själv (*ler*).
 
Lill-dottern och Josef är nere i helgen så igår kväll fixade de middagen, de är ju inte kockar för ingenting. Oxfile och mos på palsternacka, rödvinssås och smörstekt gröntkål med parmesan. Så vansinnigt gott och inte alls vår vanliga fredagsmeny. Mums mums! Rätt skönt att slippa fixa mat också, visserligen jobbade jag hemifrån i fredags men det var ändå skönt att slippa greja med det.
 
Det har varit en helt underbar, nästan sommardag, idag med upp emot 20 grader varmt. Hur efterlängtat var inte det! Så det blev en sväng till Solhaga för mig och lill-dottern där vi inhandlade en massa fröer, blommor och annat smått och gott. Sen blev det trädgården för hela slanten för oss allihop. Det tar sig skall ni tro och vårt växthus fick sig en rejäl uppfräschning så nu är det bara att vänta på skördesäsongen...

Ikväll är de dock på fest och jag är chaufför så jag väntar bara på att de skall ringa och vilja bli hämtade. Kan inte bestämma mig för om jag skall gå och lägga mig eller om jag skall vara uppe... hade varit gott att sluta ögonen lite. Tanten är inte van vid sena kvällar. Kämpa!
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0