Skära torsdagen

Påskledigheten har börjat och den inleds som vanligt med skära torsdagen. Dagen då kvarterets alla ungar knackar på dörren för att få godis... lite av ett svenskt halloween. Men det är en rätt gullig tradition det där att klä ut sig till gamla gummor med sjalett och förkläde. Söta är de i alla fall

Jag och en miljon andra människor passade också på att handla mat för helgen efter jobbet. Hade man varit lite smart hade man kanske valt en annan kväll men nu var jag inte det utan fick trängas i gångarna med halva Åhus befolkning. Nåja... jag fick vad jag behövde, förutom en glutenfri pajdeg då möjligtvis men det får vi lösa på något annat sätt helt enkelt.
 
Och nu börjar de så smått att ramla in här i helgen alla barn, respektive och barnbarn. Nu är lill-sonen, Madde och tjejerna komna och vi skall strax ge oss iväg för att hämta Dottern och Jens vid tåget. Det fylls på... med kärlek!
 
Önskar er alla en glad påsk!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0