Dans, saft, grille och byggare Bob

Fredag och sista semesterdagen för maken... tre veckor går otroligt fort. Jag har en dag kvar, på måndag, sen är det dags för mig också. Det blev "bara" 11 dagar för mig totalt men hoppas kunna ta några dagar till i augusti. Idag öser regnet ner här i Åhus så maken har påbörjat renoveringen av klädkammaren på ovanvåningen. Eller ja... han skall byta ut den erbarmligt fula skjutdörren till en ny riktig dörr och det är det som han håller på med som bäst just nu. Lite svordomar hör jag emellanåt men det brukar lösa sig till sist (*ler*). När han är klar sen skall jag tapetsera där runt dörren och med det gjort så är TV-rummet klart. Voila!

Själv har jag inte gjort särdeles många knop, jag är lite kass i magen till och från och innan någon annan säger något (pappa!) så är det nog något jag fått i mig. Jag är INTE stressad far lelle... Även om vi grejar och pysslar hela tiden så är det avkoppling för oss. Jag har i varje fall gjort hemmalagad jordgubbssaft idag och det är första gången i mitt liv jag gjort något sådant så jag är rätt stolt faktiskt. Man blir kanske lite husmor när man blir äldre... hmmm?

I onsdags var stor-sonen och Tess här och vi grillade burgare innan vi cyklade ner till parken och lyssnade på lite musik. Nostalgi på hög nivå, även om det är minst 40 år sedan man var där och svängde de lurviga varje sommarlördag. Mer eller mindre förfriskad på den tiden så minnena är mest vaga... ha ha ha. Och så har lill-dottern packat ihop sina saker och hund och återvänt till Småland efter några veckor här hemma. Så tyst och tomt nu några dagar innan jobbet drar igång igen som sagt.
 
I helgen skall vi fira lilla Mila som fyllt två år... skall bli så himla trevligt!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0