Mitt liv i det blågula laget

Så är jag några veckor in på mitt nya liv i det blågula laget istället för det röda. Det är en ny och väldigt annorlunda upplevelse och samtidigt är där så mycket likheter. Jag jobbar ju fortfarande i Malmö men sitter numera i huset som är det globala huvudkontoret för alla länder och varuhus. Att vara ny på jobbet har både för- och nackdelar... till exempel det där med att få till sin dator med alla kopplingar, program etc är fasen ett heltidsjobb. Vi har ett tech stop som har öppet några timmar varje dag där man kan gå och där har jag varit flera gånger de senaste dagarna för att jag kommit på att det saknas koppling till skrivare, att jag inte har någon hemmadisk, att jag saknar behörighet till det ena och det andra. Man ska lära sig nya system, tidrapporteringar, fixa kort och över huvud taget navigera sig runt överallt. Snacka om att man tagit mycket för givet under de senaste 16 åren "fröken-vet-allt" (*ler*)
 
I helgen gjorde vi några inköp på varuhuset och igår skulle vi så sätta upp lampa och gardiner. Lampan saknade kabel (ja, den köps separat) och panelgardinerna saknade lister för upphängning (ja, även de köps separat). Så idag får jag ta en tur igen in dit och komplettera. Hej och hå. Men ack vad fint det blir där uppe i TV-rummet nu när maken målat taket vitt. Ny klädsel på soffan och plötsligt ett helt nytt rum. Jag har lite tapetsering kvar, det hanns inte med i helgen, men får tag i det nu när semestern lurar runt hörnet. Halleluja!
 
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0